Jouw leaseauto

That’s Lease heeft een mobiele app voor haar berijders. That’s app is het digitale berijdersboekje voor alle klanten van That’s Lease.

Veelgestelde vragen

Spoed

Je hebt pech of schade en kunt niet meer verder. Dat is enorm vervelend. Bel onderstaand nummer en wij zorgen dat je zo snel mogelijk weer op weg kunt.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Je loopt naar de plek waar je de auto hebt geparkeerd, maar jouw auto staat er niet meer. De vertwijfeling slaat toe. Had je de auto toch ergens anders geparkeerd? Nee, hij is echt weg. Bel direct ons noodnummer.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Kom je er tijdens het tanken of bij het afrekenen achter dat je per ongeluk de verkeerde brandstofsoort hebt getankt (bijvoorbeeld: benzine in een dieselmotor)?

Neem direct contact met ons op, zodat we actie kunnen ondernemen. Kom je er onderweg pas achter en sta je stil? Ook dan is bellen naar ons noodnummer de beste oplossing.

Tip: Als je verkeerde brandstof hebt getankt, start in geen geval de motor en voorkom hierdoor ernstige motorschade.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Mocht je de leaseauto zelf hebben verzekerd, dan kan de procedure anders zijn en verzoeken wij je om de schade via uw werkgever te melden. Reparatie kan alleen plaatsvinden na goedkeuring door That’s Lease.

Schade

Hoe klein of groot de schade ook is, vul altijd direct een schadeformulier in. Dit kan online of via een SAF (Schade Aangifte Formulier). Download het SAF hier

Een SAF moet je binnen 48 uur, na ondertekening door jou en de eventuele wederpartij, mailen naar schade@thatslease.nl.

Bij inbraakschade moet je, naast het schadeformulier, ook een proces-verbaal meesturen.

Hoe klein of groot de schade ook is, vul altijd direct een schadeformulier in. Dit kan online of via een Schade Aangifte Formulier. Download het SAF hier

Wanneer je het schadeformulier op jouw telefoon hebt ingevuld, krijgen wij de melding direct binnen.

Wanneer je een Schade Aangifte Formulier hebt ingevuld kun je deze binnen 48 uur mailen, na ondertekening door jou en de eventuele wederpartij, naar schade@thatslease.nl

Alleen bij inbraakschade moet je, naast het schadeformulier, ook een proces-verbaal meesturen. Bel bovendien het noodnummer om ons te informeren, zodat we vervolgacties (bijvoorbeeld: inzetten van vervangend vervoer) kunnen bespreken.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Bij inbraakschade moet je, naast het schadeformulier, ook een proces-verbaal meesturen.

Bel bovendien het noodnummer om ons te informeren, zodat we vervolgacties (bijvoorbeeld: inzetten van vervangend vervoer) kunnen bespreken.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Grote en kleine schade dien je altijd z.s.m. te vermelden via een schadeformulier.

Na de schademelding zullen wij met je communiceren of reparatie aan de leaseauto nodig is. Kleine schades aan de leaseauto hoeven niet altijd direct gerepareerd te worden. Indien de schade invloed heeft op de verkeersveiligheid, is het noodzakelijk de schade wel direct te laten herstellen.

Heb je, bijvoorbeeld door steenslag, een ster of scheur in jouw ruit? Via Autotaalglas kunt je direct een afspraak maken om dit te laten repareren.

Wanneer je schade hebt aan jouw leaseauto, moet je een schadeformulier invullen. Wanneer wij deze ontvangen hebben, nemen wij contact met je op over het maken van een afspraak voor schadeherstel. 

Kun je niet meer verder rijden? Neem dan direct contact met ons op. 

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Ja, wanneer je schade hebt aan jouw leaseauto betaal je € 300,- eigen risico. 

Per kalenderjaar neemt That's Lease het eerste eigen risico voor rekening. 

Het kan voorkomen dat wij andere afspraken hebben gemaakt met jouw werkgever en dat deze afspraken niet voor jou gelden. 

Indien noodzakelijk zet That’s Lease altijd vervangend vervoer in. De kosten belast, afhankelijk van de situatie en contractvoorwaarden, That's Lease achteraf aan je door.

Kom je er tijdens het tanken of bij het afrekenen achter dat je per ongeluk de verkeerde brandstofsoort hebt getankt (bijvoorbeeld: benzine in een dieselmotor)?

Neem direct contact met ons op, zodat we actie kunnen ondernemen. Kom je er onderweg pas achter en sta je stil? Ook dan is bellen naar ons noodnummer de beste oplossing.

Tip: Als je verkeerde brandstof hebt getankt, start in geen geval de motor en voorkom hierdoor ernstige motorschade!

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Mocht je de leaseauto zelf hebben verzekerd, dan kan de procedure anders zijn en verzoeken wij je om de schade via jouw werkgever te melden. Reparatie kan alleen plaatsvinden na goedkeuring door That’s Lease.

Onderhoud

Moderne auto’s geven over het algemeen zelf, middels een lampje of tekst op het dashboard, aan wanneer de auto onderhoud behoeft. Los daarvan draag je als berijder zelf verantwoordelijkheid voor het tijdig laten uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden. 

Maak direct online een afspraak bij een professionele Vakgarage.

Je kunt direct online een afspraak maken bij een professionele Vakgarage voor onderhoud. Heb je vragen over een onderhoudsbeurt dan zijn wij bereikbaar via de mail service@thatslease.nl en via de telefoon op het nummer +3171-7107413.

Het onderhoud aan jouw leaseauto laat That’s Lease over aan dealers en (merk)specialisten.
Indien wij specifieke afspraken met jouw werkgever hebben, haalt en brengt That's Lease jouw leaseauto bij onderhoud en reparatie.

Afhankelijk van de afspraken met jouw werkgever krijg je vervangend vervoer mee. 

Wij informeren je vroegtijdig, door middel van een e-mail, voor welke datum de leaseauto APK gekeurd moet zijn. 

APK

Wij sturen je een mail wanneer de leaseauto een APK-keuring nodig heeft. En we sturen de vervolgstappen die je dient te ondernemen. 

Banden

Je krijgt van That's Lease in het voorjaar en najaar via de mail bericht wanneer het tijd is om de banden te wisselen. 

Wissel tijdig! Langer dan noodzakelijk doorrijden op winterbanden is alleen in overleg met That’s Lease toegestaan. Wanneer je winterbanden in uw contract hebt, ontvang je een mail wanneer je de banden moet wisselen. Dit geldt uiteraard ook voor het terug wisselen naar zomerbanden.

De banden bevinden zich op dezelfde locatie waar je de laatste keer de banden hebt gewisseld. Uiteraard is het mogelijk de banden te verplaatsen naar de locatie waar je de banden wilt wisselen.

Bij winterbanden in jouw leasecontract informeert That’s Lease je tijdig over het omwisselmoment. Je krijgt een mail waarin verdere instructies staan. In deze instructie staat ook hoe je een afspraak maakt om de banden te wisselen.

Doorbelasting i.v.m. niet reparabele band

We gaan altijd uit van normale bandslijtage. Een kapotgereden band wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Een niet verhaalbare schade lijdt veelal tot een doorbelasting van het eigen risico. Het niet versleten deel van de kapotgereden band (het restprofiel) wordt doorbelast. (In het leasecontract zijn voortijdige vervangingen van banden niet gedekt.)

Rekenvoorbeeld van restprofiel
Het bandprofiel is bijvoorbeeld 5.0 mm en is niet meer veilig te repareren. De kosten voor een nieuwe band bedragen € 150,-. Een nieuwe band heeft 8 mm profieldiepte. Een band is versleten bij 2 mm profieldiepte, volgens onze normen, maar bij 1.6 mm voor de APK-norm. Een band slijt dus 6 mm van nieuw naar oud. Nu is 5.0 mm gemeten. Het verschil is dus 3.0 mm ten opzichte van een nieuwe band. Hiervan zal 50% worden doorbelast, dus € 75,-. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust contact met ons op via +3171-7107413 of service@thatslease.nl

Tankpas

Je kunt alle soorten brandstof afrekenen met jouw tankpas.

In het buitenland kun je alleen met de DKV-zijde van de tankpas betalen, indien dit is opgenomen in het leasecontract. Je kunt eventueel nog andere opties, zoals waskosten, laten toevoegen aan de tankpas. Neem hiervoor contact op met contractbeheer door te mailen naar contractbeheer@thatslease.nl of te bellen naar +3171-717410.

Wanneer je de pincode van jouw tankpas bent vergeten, kun je contact met ons opnemen via de telefoon op nummer +3171-7107410. Wij geven je telefonisch de code door. 

De pincode van de tankpas is via een brief opgestuurd. Meestal ontvang je deze de dag nadat je de tankpas hebt ontvangen. Heb je een voorkeurspincode? Dan ontvang je deze brief niet. De pincode is dan al ingesteld.

Grote tankstations bieden geen Euro95, maar E10 aan. In deze brandstof zit 90% benzine en 10% bio-ethanol. Alle benzineauto’s die je via That’s Lease kunt leasen zijn geschikt voor E10.

De dieselauto’s zijn geschikt voor B7.

Probeer de tankpas eerst bij een andere bezinepomp om uit te sluiten dat de tankpas kapot is. Doet de tankpas het wederom niet? Dan kun je via ons een nieuwe tankpas aanvragen. Bij het aanvragen van een nieuwe tankpas zal de andere tankpas geblokkeerd worden.

Heb je de tankkosten moeten voorschieten? Dan kun je deze declareren. Mail het bonnetje, jouw naam en bankrekeningnummer naar mariska@thatslease.nl

Je kunt tanken bij alle tankstations in Nederland.

In het buitenland kun je met de Europese tankpas terecht bij een groot netwerk van tankstations. Dit ‘DKV’ netwerk bestaat uit diverse merken tankstations.
Let op! Hiervoor moet je wel een speciale DKV pas bij ons hebben aangevraagd. 

Of je een DKV pas hebt, is te zien aan het DKV logo op jouw pas en de extra magneetstrip. 

Je kunt tanken zonder de tankpas. Je kunt vervolgens het bonnetje van jouw tanksessie en jouw rekeningnummer naar ons opsturen om het bedrag teruggestort te krijgen. 

Je kunt de gegevens mailen naar mariska@thatslease.nl

Wanneer je de verkeerde kilometerstand hebt doorgegeven tijdens het tanken kun je dit makkelijk wijzigen in de That’s Lease App. Je kunt eventueel ook de kilometerstand compenseren met de volgende tankbeurt.

Je kunt jouw tank-/laadoverzicht terug vinden in de That’s Lease app.

Elektrisch rijden

Je ontvangt de laadpas, in de meeste gevallen, op dezelfde dag That's Lease de leaseauto bezorgt. 

Wanneer je de laadpas bent vergeten, kwijt bent of hij werkt niet meer, dan heb je meestal de mogelijkheid om ook op een andere manier een laadactie te starten. 

Newmotion

Bij laadpalen van Newmotion kun je in bijna alle gevallen in Europa een laadactie starten door de QR-code te scannen op het laadpunt en online te betalen met jouw Visa Card of MasterCard. Handig is om de scanner van jouw bank mee te nemen. Deze heb je wellicht nodig om de transactie af te ronden. 

Fastned

Bij Fastned heb je ook verschillende opties. Welke opties dit zijn lees je hier

De laadpas hoef je niet te activeren. De laadpas is direct te gebruiken.

Er zit een account bij de laadpaal. Als de laadpaal geleverd is, kun je vervolgens de laadpaal aan jouw pas toevoegen door middel van dit account.

Je kunt gebruik maken van alle openbare laadpalen. Zoek hier jouw dichtstbijzijnde laadpaal op.

  1. Sluit jouw laadkabel aan op de laadpaal. Er gaat een groen licht branden. Dit betekent dat de laadpaal in werking is. Is het lampje rood? Dan is er een storing en kun je de laadpaal niet gebruiken.
  2. Sluit nu de laadkabel aan op jouw leaseauto en houd jouw laadpas voor de laadpaal. Zodra het licht blauw is, start jouw laadsessie. Jouw leaseauto is nu aan het opladen.
  3. Ben je klaar met opladen? Door jouw laadpas voor de laadpaal te houden, ontgrendel je de laadkabel. Je kunt deze nu loskoppelen. Hierdoor is het dus niet mogelijk dat iemand anders jouw leaseauto loskoppelt van de laadpaal.

Het laden van een Tesla werkt hetzelfde als bij andere laadpalen. Het verschil bij Tesla is dat het als voordeel heeft, in vergelijking met andere elektrische auto’s, dat het mogelijk is om op te laden door een Tesla Supercharger. Tesla heeft het supercharge netwerk ontwikkeld om lange afstandsreizen met je volledig elektrische auto te kunnen maken. Een Supercharger laadt je Tesla zo'n 25 kilometer per minuut. 

Wanneer je wilt laden bij een Supercharge laadstation moet je een betalingsmethode opslaan in je Tesla-account (op desktop). Hier kan je vervolgens ook je laadhistorie inzien en facturen downloaden. De betalingen voor het laden gaan met Supercharger direct naar Tesla.

Thuis laden is het goedkoopst. Je betaalt dan alleen het stroomtarief per kWh dat in jouw energiecontract staat. In 2022 is de prijs per kWh ongeveer € 0,60.

Bij een openbare laadpaal ben je iets duurder uit omdat je ook nog jouw abonnement van de laadpas betaalt. De tarieven hiervan liggen rond de € 0,79 per kWh.

Een aantal tips om de actieradius van jouw elektrische leaseauto te optimaliseren zijn:

  1. Gebruik regeneratief remmen op de juiste manier.
  2. Accelereer met mate en rij vloeiend.
  3. Verwarm of koel de auto wanneer ingeplugd.
  4. Maak gebruik van cruise control.
  5. Houd jouw bandenspanning in de gaten.

Je kunt jouw tank-/laadoverzicht terug vinden in de That’s Lease app.

Ja, je kunt jouw elektrische leaseauto laden via het stopcontact. Er is altijd een laadkabel meegeleverd. Het is aan te raden om het laden via een thuislaadpunt te doen via een stopcontact dat is aangesloten op een aparte groep. Dit gaat sneller en is veiliger.

Wanneer je stil staat met een lege accu bel je naar onze hulpdienst. Wij zorgen ervoor dat de leaseauto wordt meegesleept.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382).

Let op! De aangegeven actieradius van jouw elektrische leaseauto is van veel externe factoren afhankelijk. Laad de leaseauto dus altijd tijdig op. 

Om te laden in het buitenland heb je een internationale laadpas of tag nodig. Welke laadpas of tag je in bezit hebt vindt je in dit overzicht. Weten waar je kunt laden met jouw laadpas of tag? Bekijk het overzicht van EU Laadpas.

Daarnaast geven we je graag wat tips om met de elektrische leaseauto op vakantie te gaan.

Ja, wanneer je een elektrische leaseauto bij That's Lease least is het mogelijk een laadpaal mee te leasen. Indien je geïnteresseerd bent in het leasen van een laadpaal, helpen wij je graag verder via de telefoon op nummer +3171-7107411 of via de mail info@thatslease.nl.

Wanneer je zelf het laadpunt hebt aangeschaft, kun je zelf bepalen of je de laadpaal wilt verhuizen. Indien je de laadpaal least, heb je toestemming nodig van ons om de laadpaal te verhuizen naar jouw nieuwe locatie. Houd er wel rekening mee dat de doorlooptijd langer is dan bij een standaard installatie, aangezien het laadpunt ook gedemonteerd en getransporteerd moet worden.

Dit hangt af van wat er in het contract is afgesproken met de werkgever. Indien dit wel is verwerkt in het contract, zullen de kosten die je thuis maakt tijdens het laden op jouw tankpas worden geboekt. Dit zal de werkgever uiteindelijk vergoeden.

Wanneer de laadkabel van That’s Lease niet meer werkt, kun je telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer 071-7107410 of via de mail service@thatslease.nl. Wanneer de openbare laadkabel defect is, kun je hier zoeken naar een alternatieve laadplaats.

Contract

De leaseauto wordt op de afgesproken locatie geleverd.

Er is op voorhand een afspraak gemaakt voor aflevering. Wanneer That's Lease de leaseauto levert, moet je een afleverformulier ondertekenen. Je ontvangt alle papieren voor de leaseauto en je ontvangt een uitleg over de leaseauto. Natuurlijk kun je vragen stellen indien er onduidelijkheden zijn.

Als het leasecontract ten einde loopt, informeert That’s lease je tijdig. Afhankelijk van de situatie maken wij afspraken met je over waar en wanneer de inname plaatsvindt.

Indien nodig stelt That's Lease een voor de door ons teruggenomen auto een schaderapport conform ons innameprotocol op. Deze onderscheidende methodiek zorgt dat verrassingen rondom de schade afwikkeling bij einde contract tot een minimum zijn beperkt.

De gegevens van de ingeleverde auto worden verwerkt in de contractbeëindiging.

Vergeet niet de volgende zaken bij jouw auto in te leveren:

  • Kentekencard
  • Onderhoudsboekje
  • Instructieboekje
  • Alle mee-geleaste opties en accessoires
  • Alle sleutels, waaronder afstandsbediening(en), reservesleutel(s) en/of moedersleutel en eventueel de codekaart
  • Hoedenplank of rolhoes
  • Witte kentekenplaat in het geval van trekhaak (naast de trekhaak zelf natuurlijk indien deze afneembaar is)
  • Eventuele laadkabels
  • Eventuele dakdragers

Wanneer je de verkeerde kilometerstand hebt doorgegeven tijdens het tanken kun je dit makkelijk wijzigen op de That’s Lease App. Je kunt eventueel ook de kilometerstand compenseren met de volgende keer dat je gaat tanken.

Je kunt jouw gegevens via deze link aan ons doorgeven. Alvast bedankt!

That's App

De That’s Lease berijders app is een app wat je kunt installeren op jouw telefoon, computer, tablet en/of iPad. Met de app heb je alle informatie over jouw That’s Lease leaseauto bij de hand.

Heb je onderweg hulp nodig? Heb je schade? Wil je onderhoud plannen of banden wisselen? Alle informatie heb je met de app direct bij de hand. Hiermee krijg je als berijder van een That’s Lease leaseauto in alle situaties de juiste instructies en informatie.

Je kunt inloggen met het bij ons geregistreerde e-mailadres. 

Jouw leaseauto is WA/Casco verzekerd bij Amlin. De groene kaart vindt je in het hoofdmenu van de That’s Lease Berijdersapp.

Tip! Maak een screenshot van jouw groene kaart voordat je op reis gaat. Er zijn namelijk nog steeds gebieden in Europa waar je slecht bereik kan hebben. Zeker in het buitenland kunnen autoriteiten om de groene kaart vragen.

That’s Lease zal in geval van een transactievoorstel door het CJIB een e-mail met de gegevens en een kopie van de bekeuring aan je doormailen. Je hebt dan ruim de tijd om de schikking te voldoen en kan beslissen om al dan niet de zaak voor te laten komen. Het is in Nederland verplicht om eerst de boete te betalen en dan binnen de daarvoor gestelde termijn bezwaar aan te tekenen. Ook de bekeuringen die That’s Lease vanuit het buitenland ontvangt, sturen wij aan je door.

Het is van groot belang dat That’s Lease jouw actuele e-mailadres heeft. Heb je een ander mailadres? Stuur een mail aan info@thatslease.nl onder vermelding van jouw kenteken en als onderwerp ‘wijziging e-mail berijder’. That’s Lease zal de wijziging doorvoeren in de administratie.

That’s app

Altijd de juiste informatie bij de hand met betrekking tot jouw leaseauto. En mocht je onverhoopt schade of pech hebben, dan sta je binnen een paar klikken in contact met ons.

Daarnaast vindt je in onze mobiele app handige tips en tricks over en voor jouw leaseauto en voor reizen met de leaseauto. Ook is je actuele brandstofverbruik in de app terug te vinden.

Download de app

uabb-device-phone

Gegevens wijzigen

Pas verhuisd? Of zijn er andere gegevens gewijzigd?

Wij zijn graag op de hoogte van jouw meest actuele gegevens zodat we je te allen tijde kunnen informeren over je leaseauto.