Uw leaseauto

That’s Lease heeft een mobiele app voor haar berijders. That’s app is het digitale berijdersboekje voor alle klanten van That’s Lease.

Veelgestelde vragen

Spoed

U heeft pech of schade en kunt niet meer verder. Dat is enorm vervelend. Bel onderstaand nummer en wij zorgen dat u zo snel mogelijk weer op weg kunt.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

U loopt naar de plek waar u de auto heeft geparkeerd, maar uw auto staat er niet meer. De vertwijfeling slaat toe. Had u de auto toch ergens anders geparkeerd? Nee, hij is echt weg. Bel direct ons noodnummer.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Komt u er tijdens het tanken of bij het afrekenen achter dat u per ongeluk de verkeerde brandstofsoort hebt getankt (bijvoorbeeld: benzine in een dieselmotor)?

Neem direct contact met ons op, zodat we actie kunnen ondernemen. Komt u er onderweg pas achter en staat u stil? Ook dan is bellen naar ons noodnummer de beste oplossing.

Tip: Als u verkeerde brandstof heeft getankt, start in geen geval de motor en voorkom hierdoor ernstige motorschade.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Mocht u de leaseauto zelf hebben verzekerd, dan kan de procedure anders zijn en verzoeken wij u om de schade via uw werkgever te melden. Reparatie kan alleen plaatsvinden na goedkeuring door That’s Lease.

Schade

Hoe klein of groot de schade ook is, vul altijd direct een schadeformulier in. Dit kan online of via een SAF (Schade Aangifte Formulier). 

Een SAF moet u binnen 48 uur, na ondertekening door u en de eventuele wederpartij, mailen naar schade@thatslease.nl.

Bij inbraakschade moet u, naast het schadeformulier, ook een proces-verbaal meesturen.

Hoe klein of groot de schade ook is, vul altijd direct een schadeformulier in. Dit kan online of via een Schade Aangifte Formulier.

Wanneer u het schadeformulier op uw telefoon heeft ingevuld, krijgen wij de melding direct binnen.

Wanneer u een Schade Aangifte Formulier heeft ingevuld kunt u deze binnen 48 uur mailen, na ondertekening door u en de eventuele wederpartij, naar schade@thatslease.nl

Alleen bij inbraakschade moet u, naast het schadeformulier, ook een proces-verbaal meesturen. Bel bovendien het noodnummer om ons te informeren, zodat we vervolgacties (bijvoorbeeld: inzetten van vervangend vervoer) kunnen bespreken.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Bij inbraakschade moet u, naast het schadeformulier, ook een proces-verbaal meesturen.

Bel bovendien het noodnummer om ons te informeren, zodat we vervolgacties (bijvoorbeeld: inzetten van vervangend vervoer) kunnen bespreken.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Grote en kleine schade dient u altijd z.s.m. te vermelden via een schadeformulier.

Na de schademelding zullen wij met u communiceren of reparatie aan de leaseauto nodig is. Kleine schades aan de leaseauto hoeven niet altijd direct gerepareerd te worden. Indien de schade invloed heeft op de verkeersveiligheid, is het noodzakelijk de schade wel direct te laten herstellen.

Heeft u, bijvoorbeeld door steenslag, een ster of scheur in uw ruit? Via Autotaalglas kunt u direct een afspraak maken om dit te laten repareren.

Wanneer u schade heeft aan uw leaseauto, moet u een schadeformulier invullen. Wanneer wij deze ontvangen hebben, nemen wij contact met u op over het maken van een afspraak voor schadeherstel. 

Kunt u niet meer verder rijden? Neem dan direct contact met ons op. 

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Ja, wanneer u schade heeft aan uw leaseauto betaald u € 300,- eigen risico. 

Per kalenderjaar neemt That's Lease het eerste eigen risico voor rekening. 

Het kan voorkomen dat wij andere afspraken hebben gemaakt met uw werkgever en dat deze afspraken niet voor u gelden. 

Indien noodzakelijk zet That’s Lease altijd vervangend vervoer in. De kosten belast, afhankelijk van de situatie en contractvoorwaarden, That's Lease achteraf aan u door.

Komt u er tijdens het tanken of bij het afrekenen achter dat u per ongeluk de verkeerde brandstofsoort hebt getankt (bijvoorbeeld: benzine in een dieselmotor)?

Neem direct contact met ons op, zodat we actie kunnen ondernemen. Komt u er onderweg pas achter en staat u stil? Ook dan is bellen naar ons noodnummer de beste oplossing.

Tip: Als u verkeerde brandstof heeft getankt, start in geen geval de motor en voorkom hierdoor ernstige motorschade!

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382)

Mocht u de leaseauto zelf hebben verzekerd, dan kan de procedure anders zijn en verzoeken wij u om de schade via uw werkgever te melden. Reparatie kan alleen plaatsvinden na goedkeuring door That’s Lease.

Onderhoud

Moderne auto’s geven over het algemeen zelf, middels een lampje of tekst op het dashboard, aan wanneer de auto onderhoud behoeft. Los daarvan draagt u als berijder zelf verantwoordelijkheid voor het tijdig laten uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden. 

Maak direct online een afspraak bij een professionele Vakgarage.

U kunt direct online een afspraak maken bij een professionele Vakgarage voor onderhoud. Heeft u vragen over een onderhoudsbeurt dan zijn wij bereikbaar via de mail service@thatslease.nl en via de telefoon op het nummer +3171-7107413.

Het onderhoud aan uw leaseauto laat That’s Lease over aan dealers en (merk)specialisten.
Indien wij specifieke afspraken met uw werkgever hebben, haalt en brengt That's Lease uw leaseauto bij onderhoud en reparatie.

Afhankelijk van de afspraken met uw werkgever krijgt u vervangend vervoer mee. 

Wij informeren u vroegtijdig, door middel van een e-mail, voor welke datum de leaseauto APK gekeurd moet zijn. 

APK

Wij sturen u een mail wanneer de leaseauto een APK-keuring nodig heeft en de vervolgstappen die u dient te ondernemen. 

Banden

U krijgt van That's Lease in het voorjaar en najaar via de mail bericht wanneer het tijd is om de banden te wisselen. 

Wissel tijdig! Langer dan noodzakelijk doorrijden op winterbanden is alleen in overleg met That’s Lease toegestaan. Wanneer u winterbanden in uw contract heeft, ontvangt u een mail wanneer u de banden moet wisselen. Dit geldt uiteraard ook voor het terug wisselen naar zomerbanden.

De banden bevinden zich op dezelfde locatie waar u de laatste keer de banden heeft gewisseld. Uiteraard is het mogelijk de banden te verplaatsen naar de locatie waar u de banden wilt wisselen.

Bij winterbanden in uw leasecontract informeert That’s Lease u tijdig over het omwisselmoment. U krijgt een mail waarin verdere instructies staan. In deze instructie staat ook hoe u een afspraak maakt om de banden te wisselen.

Doorbelasting i.v.m. niet reparabele band

We gaan altijd uit van normale bandslijtage. Een kapotgereden band wordt gezien als een niet verhaalbare schade. Een niet verhaalbare schade lijdt veelal tot een doorbelasting van het eigen risico. Het niet versleten deel van de kapotgereden band (het restprofiel) wordt doorbelast. (In het leasecontract zijn voortijdige vervangingen van banden niet gedekt.)

Rekenvoorbeeld van restprofiel
Het bandprofiel is bijvoorbeeld 5.0 mm en is niet meer veilig te repareren. De kosten voor een nieuwe band bedragen € 150,-. Een nieuwe band heeft 8 mm profieldiepte. Een band is versleten bij 2 mm profieldiepte, volgens onze normen, maar bij 1.6 mm voor de APK-norm. Een band slijt dus 6 mm van nieuw naar oud. Nu is 5.0 mm gemeten. Het verschil is dus 3.0 mm ten opzichte van een nieuwe band. Hiervan zal 50% worden doorbelast, dus € 75,-. Heeft u hier vragen over? Neem dan gerust contact met ons op via +3171-7107413 of service@thatslease.nl

Tankpas

U kunt alle soorten brandstof afrekenen met uw tankpas.

In het buitenland kunt u alleen met de DKV-zijde van de tankpas betalen, indien dit is opgenomen in het leasecontract. U kunt eventueel nog andere opties, zoals waskosten, laten toevoegen aan de tankpas. Neem hiervoor contact op met contractbeheer door te mailen naar contractbeheer@thatslease.nl of te bellen naar +3171-717410.

Wanneer u de pincode van uw tankpas bent vergeten, kunt u contact met ons opnemen via de telefoon op nummer +3171-7107410. Wij geven u telefonisch de code door. 

De pincode van de tankpas is via een brief opgestuurd. Meestal ontvangt u deze de dag nadat u de tankpas heeft ontvangen. Heeft u een voorkeurspincode? Dan ontvangt u deze brief niet. De pincode is dan al ingesteld.

Grote tankstations bieden geen Euro95, maar E10 aan. In deze brandstof zit 90% benzine en 10% bio-ethanol. Alle benzineauto’s die je via That’s Lease kunt leasen zijn geschikt voor E10.

De dieselauto’s zijn geschikt voor B7.

Probeer de tankpas eerst bij een andere bezinepomp om uit te sluiten dat de tankpas kapot is. Doet de tankpas het wederom niet? Dan kunt u via ons een nieuwe tankpas aanvragen. Bij het aanvragen van een nieuwe tankpas zal de andere tankpas geblokkeerd worden.

Heeft u de tankkosten moeten voorschieten? Dan kunt u deze declareren. Mail het bonnetje, uw naam en bankrekeningnummer naar mariska@thatslease.nl

U kunt tanken bij alle tankstations in Nederland.

In het buitenland kunt u met de Europese tankpas terecht bij een groot netwerk van tankstations. Dit ‘DKV’ netwerk bestaat uit diverse merken tankstations.
Let op! Hiervoor moet u wel een speciale DKV pas bij ons hebben aangevraagd. 

Of u een DKV pas heeft, is te zien aan het DKV logo op uw pas en de extra magneetstrip. 

U kunt tanken zonder de tankpas. U kunt vervolgens het bonnetje van uw tanksessie en uw rekeningnummer naar ons opsturen om het bedrag teruggestort te krijgen. 

U kunt de gegevens mailen naar mariska@thatslease.nl

Wanneer u de verkeerde kilometerstand heeft doorgegeven tijden het tanken kunt u dit makkelijk wijzigen in de That’s Lease App. U kunt eventueel ook de kilometerstand compenseren met de volgende tankbeurt.

U kunt uw tank-/laadoverzicht terug vinden in de That’s Lease app.

Elektrisch rijden

U ontvangt de laadpas, in de meeste gevallen, op dezelfde dag That's Lease de leaseauto bezorgt. 

Wanneer u de laadpas bent vergeten, kwijt bent of hij werkt niet meer, dan heeft u meestal de mogelijkheid om ook op een andere manier een laadactie te starten. 

Newmotion

Bij laadpalen van Newmotion kunt u in bijna alle gevallen in Europa een laadactie starten door de QR-code te scannen op het laadpunt en online te betalen met uw Visa Card of MasterCard. Handig is om de scanner van uw bank mee te nemen. Deze heeft u wellicht nodig om de transactie af te ronden. 

Fastned

Bij Fastned heeft u ook verschillende opties. Welke opties dit zijn leest u hier

De laadpas hoeft u niet te activeren. De laadpas is direct te gebruiken.

Er zit een account bij de laadpaal. Als de laadpaal geleverd is, kunt u vervolgens de laadpaal aan uw pas toevoegen door middel van dit account.

U kunt gebruik maken van alle openbare laadpalen. Zoek hier uw dichtstbijzijnde laadpaal op.

  1. Sluit uw laadkabel aan op de laadpaal. Er gaat een groen licht branden. Dit betekent dat de laadpaal in werking is. Is het lampje rood? Dan is er een storing en kunt u de laadpaal niet gebruiken.
  2. Sluit nu de laadkabel aan op uw leaseauto en houd uw laadpas voor de laadpaal. Zodra het licht blauw is, start uw laadsessie. Uw leaseauto is nu aan het opladen.
  3. Bent u klaar met opladen? Door uw laadpas voor de laadpaal te houden, ontgrendelt u de laadkabel. U kunt deze nu loskoppelen. Hierdoor is het dus niet mogelijk dat iemand anders uw leaseauto loskoppelt van de laadpaal.

Het laden van een Tesla werkt hetzelfde als bij andere laadpalen. Het verschil bij Tesla is dat het als voordeel heeft, in vergelijking met andere elektrische auto’s, dat het mogelijk is om op te laden door een Tesla Supercharger. Tesla heeft het supercharge netwerk ontwikkeld om lange afstandsreizen met je volledig elektrische auto te kunnen maken. Een Supercharger laadt je Tesla zo'n 25 kilometer per minuut. 

Wanneer je wilt laden bij een Supercharge laadstation moet je een betalingsmethode opslaan in je Tesla-account (op desktop). Hier kan je vervolgens ook je laadhistorie inzien en facturen downloaden. De betalingen voor het laden gaan met Supercharger direct naar Tesla.

Thuis laden is het goedkoopst. U betaalt dan alleen het stroomtarief per kWh dat in uw energiecontract staat. In 2022 is de prijs per kWh ongeveer € 0,60.

Bij een openbare laadpaal bent u iets duurder uit omdat u ook nog uw abonnement van de laadpas betaalt. De tarieven hiervan liggen rond de € 0,79 per kWh.

Een aantal tips om de actieradius van uw elektrische leaseauto te optimaliseren zijn:

  1. Gebruik regeneratief remmen op de juiste manier.
  2. Accelereer met mate en rij vloeiend.
  3. Verwarm of koel de auto wanneer ingeplugd.
  4. Maak gebruik van cruise control.
  5. Houd uw bandenspanning in de gaten.

U kunt uw tank-/laadoverzicht terug vinden in de That’s Lease app.

Ja, u kunt uw elektrische leaseauto laden via het stopcontact. Er is altijd een laadkabel meegeleverd. Het is aan te raden om het laden via een thuislaadpunt te doen via een stopcontact dat is aangesloten op een aparte groep. Dit gaat sneller en is veiliger.

Wanneer u stil staat met een lege accu belt u naar onze hulpdienst. Wij zorgen ervoor dat de leaseauto wordt meegesleept.

NOODNUMMER THAT’S LEASE: +3171-7107410
(buiten kantoortijden: +3171-3641382).

Let op! De aangegeven actieradius van uw elektrische leaseauto is van veel externe factoren afhankelijk. Laad de leaseauto dus altijd tijdig op. 

Om te laden in het buitenland heeft u een internationale laadpas of tag nodig. Welke laadpas of tag u in bezit heeft vindt u in dit overzicht. Weten waar u kunt laden met uw laadpas of tag? Bekijk het overzicht van EU Laadpas.

Daarnaast geven we u graag wat tips om met de elektrische leaseauto op vakantie te gaan.

Ja, wanneer u een elektrische leaseauto bij That's Lease least is het mogelijk een laadpaal mee te leasen. Indien u geïnteresseerd bent in het leasen van een laadpaal, helpen wij u graag verder via de telefoon op nummer +3171-7107411 of via de mail info@thatslease.nl.

Wanneer u zelf het laadpunt hebt aangeschaft, kunt u zelf bepalen of u de laadpaal wilt verhuizen. Indien u de laadpaal least, heeft u toestemming nodig van ons om de laadpaal te verhuizen naar uw nieuwe locatie. Houd er wel rekening mee dat de doorlooptijd langer is dan bij een standaard installatie, aangezien het laadpunt ook gedemonteerd en getransporteerd moet worden.

Dit hangt af van wat er in het contract is afgesproken met de werkgever. Indien dit wel is verwerkt in het contract, zullen de kosten die u thuis maakt tijdens het laden op uw tankpas worden geboekt. Dit zal de werkgever uiteindelijk vergoeden.

Wanneer de laadkabel van That’s Lease niet meer werkt, kunt u telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer 071-7107410 of via de mail service@thatslease.nl. Wanneer de openbare laadkabel defect is, kunt u hier zoeken naar een alternatieve laadplaats.

Contract

De leaseauto wordt op de afgesproken locatie geleverd.

Er is op voorhand een afspraak gemaakt voor aflevering. Wanneer That's Lease de leaseauto levert, moet u een afleverformulier ondertekenen. U ontvangt alle papieren voor de leaseauto en u ontvangt een uitleg over de leaseauto. Natuurlijk kunt u vragen stellen indien er onduidelijkheden zijn.

Als het leasecontract ten einde loopt, informeert That’s lease u tijdig. Afhankelijk van de situatie maken wij afspraken met u over waar en wanneer de inname plaatsvindt.

Indien nodig stelt That's Lease een voor de door ons teruggenomen auto een schaderapport conform ons innameprotocol op. Deze onderscheidende methodiek zorgt dat verrassingen rondom de schade afwikkeling bij einde contract tot een minimum zijn beperkt.

De gegevens van de ingeleverde auto worden verwerkt in de contractbeëindiging.

Vergeet u niet de volgende zaken bij uw auto in te leveren:

  • Kentekencard
  • Onderhoudsboekje
  • Instructieboekje
  • Alle mee-geleaste opties en accessoires
  • Alle sleutels, waaronder afstandsbediening(en), reservesleutel(s) en/of moedersleutel en eventueel de codekaart
  • Hoedenplank of rolhoes
  • Witte kentekenplaat in het geval van trekhaak (naast de trekhaak zelf natuurlijk indien deze afneembaar is)
  • Eventuele laadkabels
  • Eventuele dakdragers

Wanneer u de verkeerde kilometerstand heeft doorgegeven tijden het tanken kunt u dit makkelijk wijzigen op de That’s Lease App. U kunt eventueel ook de kilometerstand compenseren met de volgende keer dat u gaat tanken.

U kunt uw gegevens via deze link aan ons doorgeven. Alvast bedankt!

That's App

De That’s Lease berijders app is een app wat u kunt installeren op uw telefoon, computer, tablet en/of iPad. Met de app heeft u alle informatie over uw That’s Lease leaseauto bij de hand.

Heeft u onderweg hulp nodig? Heeft u schade? Wilt u onderhoud plannen of banden wisselen? Alle informatie heeft u met de app direct bij de hand. Hiermee krijgt u als berijder van een That’s Lease leaseauto in alle situaties de juiste instructies en informatie.

U kunt inloggen met het bij ons geregistreerde e-mailadres. 

Uw leaseauto is WA/Casco verzekerd bij Amlin. De groene kaart vindt u in het hoofdmenu van de That’s Lease Berijdersapp.

Tip! Maak een screenshot van uw groene kaart voordat u op reis gaat. Er zijn namelijk nog steeds gebieden in Europa waar u slecht bereik kan hebben. Zeker in het buitenland kunnen autoriteiten om de groene kaart vragen.

That’s Lease zal in geval van een transactievoorstel door het CJIB een e-mail met de gegevens en een kopie van de bekeuring aan u doormailen. U heeft dan ruim de tijd om de schikking te voldoen en kan beslissen om al dan niet de zaak voor te laten komen. Het is in Nederland verplicht om eerst de boete te betalen en dan binnen de daarvoor gestelde termijn bezwaar aan te tekenen. Ook de bekeuringen die That’s Lease vanuit het buitenland ontvangt, sturen wij aan u door.

Het is van groot belang dat That’s Lease uw actuele e-mailadres heeft. Heeft u een ander mailadres? Stuur een mail aan info@thatslease.nl onder vermelding van uw kenteken en als onderwerp ‘wijziging e-mail berijder’. That’s Lease zal de wijziging doorvoeren in de administratie.

That’s app

Altijd de juiste informatie bij de hand met betrekking tot uw leaseauto. En mocht u onverhoopt schade of pech hebben, dan staat u binnen een paar klikken in contact met ons.

Daarnaast vindt u in onze mobiele app handige tips en tricks over en voor uw leaseauto en voor reizen met de leaseauto. Ook is uw actuele brandstofverbruik in de app terug te vinden.

Download de app

uabb-device-phone

Gegevens wijzigen

Pas verhuisd? Of zijn er andere gegevens gewijzigd?

Wij zijn graag op de hoogte van jouw meest actuele gegevens zodat we je te allen tijde kunnen informeren over je leaseauto.